1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента
України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних
органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) розглядає в установленому законодавством порядку звернення
громадян, опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та
депутатів відповідних місцевих рад;
3) забезпечує в межах компетенції та повноважень захист прав і законних
інтересів фізичних та юридичних осіб;
4) готує і бере участь у підготовці проєктів протоколів колегій, нарад та
робочих груп у межах своїх повноважень;
5) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
6) забезпечує захист персональних даних;
7) забезпечує виконання у межах визначених повноважень функцій з
управління майном, що передано до сфери його управління;
8) забезпечує в межах повноважень реалізацію державної політики
стосовно державної таємниці та здійснює контроль за її збереженням;
9) бере участь у підготовці звітів голови обласної державної адміністрації
з питань, що належать до компетенції департаменту для їх розгляду на сесії
обласної ради;
10) готує інформаційні та аналітичні матеріали, які належать до
повноважень департаменту;
11) вносить пропозиції щодо проєкту відповідного місцевого бюджету;
12) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних
коштів;
13) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
14) розробляє проєкти розпоряджень голови обласної адміністрації, у
визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань
реалізації галузевих повноважень;
15) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів,
розроблених іншими органами виконавчої влади;
16) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови
облдержадміністрації, проєктів нормативно - правових актів, головними
розробниками яких є інші структурні підрозділи;
17) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
18) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів,
меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх
повноважень;
19) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом
повноважень;
20) з питань цивільного захисту, планування та підготовки населення до
дій у надзвичайних ситуаціях:
- здійснює організаційне, інформаційне та методичне забезпечення
діяльності регіональних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та
надзвичайних ситуацій та з питань евакуації при Тернопільській обласній
державній адміністрації, є їх робочими органоми (секретаріатом);
- здійснює координацію та надає допомогу місцевим органам виконавчої
влади та органам місцевого самоврядування в проведенні заходів з відселення і
евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій, виникнення аварій,
катастроф тощо, а також приймання населення із зон можливих бойових дій у
особливий період, і організовує та координує роботу відповідних комісій у
регіоні;
- організовує та здійснює заходи з питань створення і використання
матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і
ліквідації їх наслідків, у тому числі засобів радіаційного та хімічного захисту
для формувань (сил) цивільного захисту, а також проведення заходів з
життєзабезпечення постраждалого населення та надання йому матеріальної і
фінансової допомоги;
- розробляє та забезпечує в межах повноважень реалізацію обласних
програм і планів заходів у сфері цивільного захисту, спрямованих на захист
населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникнення;
- організовує виконання вимог законодавства щодо обліку, використання,
утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту,
здійснює в межах повноважень контроль за утриманням та станом їх
готовності;
- бере участь у заходах і підготовці проведення з керівним складом органів
управління і підрозділами територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ навчань та
тренувань із питань цивільного захисту;
- організовує в межах своїх повноважень проведення заходів з ліквідації
надзвичайних ситуацій та їх наслідків, відновлювальних робіт на відповідній
території, а також радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту
населення та інженерного захисту;
- бере участь у здійсненні контролю за станом навколишнього природного
середовища, санітарно-гігієнічною та епідемічною ситуацією в області;
- організовує роботу розрахунково-аналітичних груп і постів радіаційного та
хімічного спостереження з оцінки радіаційного та хімічного стану
навколишнього середовища в умовах надзвичайних ситуацій і в особливий
період;
- готує та подає на розгляд голови обласної державної адміністрації
пропозиції щодо оголошення окремих місцевостей зонами надзвичайних
ситуацій у разі їх виникнення;
- розробляє у визначених законодавством випадках проєкти нормативно-правових
актів голови обласної державної адміністрації з питань реалізації
повноважень у сфері цивільного захисту;
- бере участь у підготовці та розробленні заходів цивільного захисту і
заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на території
області та реагування на них;
- розробляє та організовує виконання заходів щодо забезпечення готовності
органів управління і сил територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ до дій за
призначенням у мирний час і в особливий період;
- організовує і проводить у межах своїх повноважень моніторинг
надзвичайних ситуацій, прогнозування ймовірності їх виникнення, збір,
накопичення, обробку й аналіз інформації про стан техногенної та природної
безпеки в регіоні;
- забезпечує планування заходів цивільного захисту в мирний час та в
особливий період;
- організовує заходи щодо навчання посадових осіб місцевих органів
виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань цивільного
захисту і підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях відповідно до
вимог чинного законодавства;
- надає методичну допомогу місцевим органам виконавчої влади та органам
місцевого самоврядування з питань здійснення ними власних повноважень у
сфері цивільного захисту;
- готує пропозиції щодо віднесення міст до груп цивільного захисту для
подання їх відповідному центральному органу виконавчої влади;
- готує пропозиції щодо віднесення суб’єктів господарювання, що належать
до сфери управління обласної державної адміністрації, а також тих, що
знаходяться у приватній власності, до категорії цивільного захисту та надає
цей перелік на затвердження у встановленому порядку;
- розробляє та організовує виконання заходів щодо забезпечення готовності
органів управління і сил цивільного захисту територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ
до дій за призначенням;
- розробляє та подає на затвердження плани діяльності територіальної
підсистеми ЄДС ЦЗ, інші плани у сфері цивільного захисту, здійснює контроль
за їх виконанням;
- здійснює методичне керівництво роботою щодо утворення територіальних
спеціалізованих служб цивільного захисту та територіальних формувань
цивільного захисту, здійснює контроль за їх готовністю до дій за призначенням
у межах повноважень;
- організовує навчання з питань цивільного захисту, техногенної та
пожежної безпеки для посадових осіб обласної державної адміністрації і
органів виконавчої влади, суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх
управління, їх керівників та заступників керівників, здійснює підготовку
населення до дій у надзвичайних ситуаціях;
21) у режимі підвищеної готовності для територіальної підсистеми
ЄДС ЦЗ:
- надає пропозиції голові обласної державної адміністрації щодо
формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та
підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
- забезпечує уточнення у разі потреби планів реагування (дій) на
надзвичайні ситуації та організацію здійснення заходів щодо запобігання їх
виникненню;
- бере участь у заходах із приведення у готовність наявних сил і засобів
цивільного захисту, готує пропозиції щодо залучення в разі потреби додаткових
сил і засобів.
22) у режимі надзвичайної ситуації для територіальної підсистеми
ЄДС ЦЗ:
- здійснює підготовку розпорядчих документів щодо переведення
територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ у режим надзвичайної ситуації, про
призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій
регіонального рівня та спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної
ситуації, у разі прийняття рішення про її утворення;
- забезпечує інформування органів управління цивільного захисту та
населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються
органами виконавчої влади;
- здійснює інші повноваження у сфері цивільного захисту, визначені чинним
законодавством;
23) виконує завдання у режимі надзвичайного стану відповідно до Закону
України ,,Про правовий режим надзвичайного стану”;
24) виконує завдання з питань оборонної роботи, оповіщення та
оперативного чергування та взаємодії з правоохоронними органами:
- організовує та бере участь у розробленні та наданні у встановленому
законодавством порядку пропозицій до проєктів регіональних програм із
питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами;
- сприяє в забезпеченні дотримання на території області законодавства про
військовий обов’язок посадовими особами, громадянами, підприємствами,
установами та організаціями;
- бере участь в організації здійснення заходів, пов’язаних із діяльністю на
території області військових частин, установ та організацій Збройних сил
України, Національної гвардії України, інших військових формувань,
утворених згідно із законодавством;
- здійснює організацію, координацію та методичне забезпечення проведення
заходів з питань оборонної роботи на території області;
- бере участь в організації та плануванні заходів територіальної оборони, у
роботі штабу територіальної оборони області, а також у проведенні навчань,
тренувань із питань територіальної оборони;
- бере участь у розробленні плану територіальної оборони, організації
взаємодії між райдержадміністраціями, органами місцевого самоврядування,
- правоохоронними органами при виконанні завдань територіальної оборони;
сприяє територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки у
роботі;
- сприяє призову громадян на строкову військову службу та відбору
громадян на військову службу за контрактом;
- сприяє реалізації права на соціально-економічний і соціально-правовий
захист військовослужбовців та осіб, звільнених у запас або відставку, членів їх
сімей, а також членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли),
пропали безвісти, стали інвалідами під час проходження військової служби
або потрапили в полон під час бойових дій (війни) чи під час участі в
міжнародних миротворчих операціях;
- забезпечує організацію та контроль роботи, пов’язаної з наданням шефської
допомоги військовим частинам, установам і організаціям Збройних сил
України, Національної гвардії України;
- здійснює контроль за станом обліку військовозобов’язаних та призовників
у структурних підрозділах облдержадміністрації, районних державних
адміністраціях, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах,
організаціях області, а також за їх бронюванням на період мобілізації та на
воєнний час;
25) з питань взаємодії з правоохоронними органами:
- співпрацює з Радою національної безпеки і оборони України,
Міністерством оборони України, Міністерством внутрішніх справ України,
Кабінетом Міністрів України, Офісом Президента України, на території області
з Тернопільською обласною прокуратурою, Управлінням Служби безпеки
України в Тернопільській області, Головним управлінням Національної поліції
України в Тернопільській області, Управлінням патрульної поліції в
Тернопільській області Департаменту патрульної поліції, Західним
міжрегіональним управлінням з питань виконання кримінальних покарань
Міністерства юстиції та установами з питань виконання кримінальних покарань
на території області, Управлінням Державної міграційної служби України в
Тернопільській області, Територіальними центрами комплектування та
соціальної підтримки на території області, військовими частинами Збройних
Сил України та Національної гвардії України розташованими на території
області;
- взаємодіє з правоохоронними органами області щодо виконання заходів
охорони громадської безпеки, додержання громадського порядку, боротьби зі
злочинністю, захисту прав і свобод громадян у межах повноважень;
сприяє діяльності правоохоронних органів області, на які покладено
обов’язки здійснювати боротьбу зі злочинністю, її організованими формами,
виконанню вимог чинного законодавства України з питань зміцнення
правопорядку та законності;
- сприяє забезпеченню проведення заходів щодо охорони громадської
безпеки, громадського порядку та дорожньої безпеки, боротьби зі злочинністю;
координує діяльність громадських формувань з охорони громадського
порядку на території області в межах своїх повноважень;
26) з питань оповіщення та оперативного чергування:
- готує голові облдержадміністрації та ДСНС пропозицій до проєктів
регіональних програм щодо вдосконалення організації цивільного захисту,
запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, а також пропозицій щодо
включення до проєкту Державного бюджету України й обласного бюджету
витрат на розвиток і функціонування органів управління територіальної
підсистеми ЄДС ЦЗ, систем зв’язку та централізованого оповіщення;
- забезпечує оповіщення керівного складу органів управління та сил
територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ, інформує населення про загрозу
виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;
забезпечує отримання і доведення до місцевих органів виконавчої влади та
органів місцевого самоврядування сигналів (розпоряджень) про переведення
територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ у вищі ступені готовності;
- підтримує у готовності пункти управління обласної державної
адміністрації, забезпечує їх обладнання засобами управління, організовує
чергування в цілодобовому режимі;
- здійснює збір, накопичення, обробку та аналіз інформації про стан
техногенної та природної безпеки в регіоні в межах своїх повноважень;
- забезпечує отримання та підтвердження навчально-тренувальних сигналів
для перевірки готовності системи оповіщення в ланках управління, отримує,
підтверджує і доводить до місцевих органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування контрольні сигнали для перевірки готовності
системи оповіщення у ланках управління;
- організовує роботу із забезпечення готовності системи зв’язку та
централізованого оповіщення до використання за призначенням, готує та веде
відповідну документацію;
- вносить пропозиції щодо обсягів фінансування розвитку та технічної
модернізації територіальної автоматизованої системи централізованого
оповіщення, вартості експлуатаційно-технічного обслуговування засобів
оповіщення і зв’язку цивільного захисту;
- здійснює щоденну, місячну та річну перевірку територіальної
автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільного захисту
області;
- координує проведення експлуатаційно-технічного обслуговування
апаратури і технічних засобів оповіщення, організаційно-технічних заходів
щодо запобігання несанкціонованому запуску територіальної автоматизованої
системи централізованого оповіщення підприємствами (операторами
телекомунікацій), які на підставі укладених договорів прийняли апаратуру і
технічні засоби оповіщення, технічні засоби телекомунікацій на
експлуатаційно-технічне обслуговування;
- надає методичну допомогу органам виконавчої влади та органам місцевого
самоврядування у виконанні заходів щодо створення нових, розвитку та
технічної модернізації існуючих місцевих систем централізованого оповіщення
цивільного захисту;
- організовує та здійснює технічний захист інформації з обмеженим
доступом у структурі департаменту у межах своїх повноважень;
27) здійснює інші передбачені законом повноваження.